sobota, 8 listopada 2014

Robot - dla każdego!

Witajcie!
Na pewno każdy z nas zawsze marzył o zbudowaniu własnego robota.
Dzisiaj napiszę jedynie wstęp o tym jak zbudować własnego robota, który może
być sterowany bezprzewodowo.
Chociaż mój na tą chwile jest jeszcze w częściach i nawet nie ma sterowania bezprzewodowo
tylko przez UART to jednak chciałem się z wami podzielić tym co na tą chwile
zostało zrobione.

Jako podwozie użyłem zwykłego laminatu akurat dwustronny się poniewierał więc
zrobiłem z niego użytek.
Do napędu robota są użyte serwa SG90 przerobione na silniki czyli wywalona
blokada i odpięty potencjometr. Jako że posiadam drukarkę 3D to koła sobie wydrukowałem i uchwyty trzymające serwa. Wy możecie użyć kół od zabawki a uchwyty zrobić
np ze zlutowanego laminatu i będzie też trzymać. A jeśli nie to wykorzystać kawałki
blaszek i odpowiednio pozaginać i przykręcić do podwozia.
Robot będę zasilał z akumulatorków, do tego przygotowałem właśnie kopertę
na 4 akumulatorki. Szału nie będzie i wiadomo że długo one nie wytrzymają. Ale
nie mam na tą chwile żadnego pakietu li-pol.
Driver L298N do silników kupiłem za 20zł na alle.... więc tanio
Cały robot będzie sterowany z STM32F4 discovery akurat mam pod ręką. Wy
możecie użyć jakiejkolwiek płytki i procka bądź w ramach ćwiczeń projektowych
zaprojektować w eaglu coś dla siebie.

Koszty:
- dwa serwa SG90 - około 22zł  - ja akurat miałem.
- Driver L298N - też około 20zł to już nawet z przesyłką (cała płytka wraz z radiatorem)
- koperta na akumulatorki - około 2zł


Aha docelowo robot będzie miał czujnik HC-SR04 (8zł) i może coś jeszcze wymyśle :)

Kiedy  będzie w pełni gotowy to przedstawię cały soft do płytki jak również apke na PC
z której go będę sterował.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz